Untitled design
Picture of Ida Ulrich Bregnhøj

Ida Ulrich Bregnhøj

Indehaver, Kernekommunikator

Øget synlighed hos Inventa A/S

Kundecase: Inventa A/S manglede kompetencer inden for markedsføring, og kontaktede Kernekommunikator for at få hjælp til sociale medier, annoncering, tekster og webredigering. Resultatet er øget synlighed og stærkere branding, som fører til konkrete ordrer.

Pia Grandelag, adm. direktør hos Inventa A/S:

Kort fortalt om samarbejdet: “Jeg har før samarbejdet med Ida, og ved hvordan hun arbejder. Vi skal ikke bruge lang tid på at opbygge samarbejdet, og jeg kender hendes evne til at kommunikere på tværs af afdelinger og funktioner. Vi har valgt hende frem for andre, fordi vi ved, hendes skriftlige arbejde er godt, og fordi hun er stærk på rigtig mange områder, både strategisk og praktisk. For os er det en fuld pakke omkring alt, hvad der hedder web og social media, fordi vi ikke selv har tid til det. Hun er en ekstern marketingafdeling, som vi kan trække på efter behov – og i sidste ende er det både en vigtig ressource, og en væsentlig økonomisk fordel”.

 

Brug for at styrke eksponering og branding: “Grunden til samarbejdet var, at vi havde brug for hjælp, fordi vi blev opmærksomme på, at vores hjemmeside nærmest var usynlig. Vi havde brug for at drive mere trafik derind, og bruge den trafik til at målrette vores arbejde med annoncering og lead-generering. Ida har helt konkret hjulpet os med at øge synligheden på sociale medier og det generelle kendskab til brandet, samt generere data og bruge det til annoncering”. 

 

De konkrete opgaver: “Ida producerer billeder, video og laver tekst og SEO-arbejde på vores hjemmeside. Hun er med rundt hos kunder, og hjælper med strategi og planlægning i forhold til sociale medier og annoncering. 

 

Relationsdrevet branding og fokus på data: “Vi startede med at øge frekvensen på opslag på sociale medier, og Ida håndterer alt fra billedemateriale til kontakt med relevant personale eller kunder, når det er nødvendigt. Ida har rådet os til at dyrke relationen mellem vores målgrupper og færdige ydelser. Derfor er vi gået længere ind i virksomheden med vores materiale, så vi har flyttet os fra billeder af færdige produkter, til video af produktionsprocessen, og vores medarbejdere. Vi har også udvidet, hvilke platforme vi befinder os på, så vi rammer flere målgrupper, og bruger vores marketingmateriale optimalt. Derudover bruger hun trafikken fra vores hjemmeside og sociale medier til at målrette de annoncer, hun sætter op for os online – det giver meget mere seriøs trafik på hjemmesiden”.

 

Konkrete resultater: “Indsatsen har virket. Vi har fået flere projekter ind, og vi får konkret feedback på, at kunderne har set de videoer og billeder, Ida har produceret og lagt på sociale medier. Det drejer sig om alle de platforme, vi er på nu, så det har også givet noget at komme på Facebook og Instagram, frem for at fokusere på Linkedin, som vi gjorde før i tiden.

 

Ekstern medarbejder med intern tilstedeværelse: “Ida har en fysisk plads i virksomheden, er med til møder, og har en relation til personalet. Det er på hendes eget initiativ, fordi hun har lagt vægt på, at hun kan levere et bedre produkt, hvis vores medarbejdere kender hende og stoler på hende. 

Del artiklen med andre:

Det siger kunderne

Dette website anvender cookies. Ved at fortsætte, accepterer du websiden brug af cookies.